MODERN GREEK PHILOSOPHY RESEARCH CENTRE
UNIVERSITY OF IOANNINA
SCHOOL OF PHILOSOPHY
DEPARTMENT OF PHILOSOPHY, PAEDAGOGY AND PSYCHOLOGY
SECTION OF PHILOSOPHY
DIRECTOR: KONSTANTINOS TH. PETSIOS
ASSOC. PROFESSOR
OF HISTORY OF PHILOSOPHY

1. Ivanka, E. V., «Tatakes Β., “Ἡ συμβολὴ τῆς Καππαδοκίας στὴ χριστιανικὴ σκέψη”. [Ἐκδόσεις τοῦ Γαλλικοῦ Ἰνστιτούτου Ἀθηνῶν, 111. Κέντρο Μικρασιατικῶν Σπουδῶν, 18. Καππαδοκία, 18], Ἀθήνα, 1960, 284 σ. » , Byzantinische Zeitschrift, 58 (1965), χ. σ.

2. Koyré, Alexandre, «Tatakis B. N., “Panétius de Rhodes, le fondateur du moyen stoïcisme”, Paris, Vrin, 1931, 234 S. » , Archiv für Geschichte der Philosophie und Soziologie, 41 (1932), σσ. 623-625

3. Δραγώνα-Μονάχου, Μυρτώ, «Tatakis B., “La Logique stoicienne et la nouvelle logique contemporaine”», Φιλοσοφία, 2(1972) , σσ. 349-350

4. Τσαμαδός, Μιχάλης, «Tatakis B., “Panétius de Rhodes”, Paris, Vrin, 1931 » , Ἀρχεῖον φιλοσοφίας καὶ θεωρίας τῶν ἐπιστημῶν (Τόμος Γ΄ 1931-1932), 3, 2 (1931), σσ. 217-218

5. Κυριακίδης, Στίλπων Π., «Tatakis Basile, “La Philosophie Byzantine”, Paris, 1949. [= Émile Bréhier, Histoire de la Philosophie. Fascicule Supplémentaire No II], VIII+323 p. » , Ἑλληνικά, 14 (1995), σσ. 223-232

6. Weber, F., « Tatakis Basilios, “Storico della filosofia e filosofo greco, n. nell'isola di Andros il 31 dic. 1896”», at: Enciclopedia Filosofica, Τόμος Η΄, Firenze, Le lettere, 1982, σσ. 86-87

7. Γλυκοφρύδη-Λεοντσίνη, Ἀθανασία, «Tatarkiewicz W., “A History of Six Ideas. An Essay in Aesthetics”, The Hague, Martinus Nijhoff, 1980, XIII+383 p. » , Διοτίμα - Diotima, 10 (1982), σσ. 202-203

8. Νοῦτσος, Παναγιώτης Χρ., « Teilhard de Chardin: Ἡ ἰδέα τῆς προόδου», at: Ἀφιέρωμα στὸν Εὐάγγελο Παπανοῦτσο, Ἀθήνα, 1980, σσ. 373-380

9. Anton, John P., «Tejera Victorino, “Modes of Greek Thought”. New York, 1971, 732 p. » , Διοτίμα - Diotima, 1 (1973), σσ. 221-222

10. Dujčec, Ivan, «Témoignages sur les rapports entre Adamantios Korais et N. S. Piccolos » , Ἀθηνᾶ, 83-4 (1972-3), σσ. 819-828

11. Πρελορέντζος, Γιάννης, Temps, durée et éternité dans les Principes de la philosophie de Descartes de Spinoza, Paris, Presses de l' Universite de Paris Sorbonne, 1996, 264 σ.

12. Δώδου, Αἰκατερίνη, «Tennemann W. G., “Σύνοψις τῆς ἱστορίας τῆς φιλοσοφίας”. Μετάφρ., Κ. Μ. Κούμας. Ἀθῆναι, Ἀκαδημία Ἀθηνῶν, Κέντρον Ἐρεύνης τῆς Ἑλληνικῆς Φιλοσοφίας, 1973, 261 σ. » , Ἑλληνικά, 27 (1974), σσ. 400-403

13. Fubini, Enrico, « Th. W. Adorno ela pedagogia musicale», at: Εἰς μνήμην Παναγιώτου Α. Μιχελῆ, Ἀθῆναι, Ἑλληνικὴ Ἑταιρεία Αἰσθητικῆς, 1972, σσ. 199-209

14. Ἀραβαντινοῦ, Ἄννα, «The 21st International Congress of the Association of Societies of French Speaking Philosophy: “L' Avenir. Actes du XXIe Congrès de l' Association des Sociétés de Philosophie de Langue Franҫaise”, publiés par E. Moutsopoulos (1986), Paris, Vrin, 1987. Publication de la Fondation de Recherches et d' Éditions de Philosophie NH, Série “Recherches” no 3, 437 p.», Φιλοσοφία, 17-18(1987-1988) , σσ. 522-524

15. Κύρκος, Βασίλειος Α., « The Aristotelian Concept of Democracy and Man: A proposal for the Contemporary Welfare State», at: 2500 χρόνια Δημοκρατίας, Ἀθήνα, 1992, σσ. 149-152

16. Παπανοῦτσος, Εὐάγγελος Π., «The aristotelian katharsis » , The British Journal of Aesthetics, 17, 4 (1977), σσ. 361-364

17. Εὐαγγελίου, Χρῆστος Χ., «The aristotelian road to Enlightment: The question of being and the good of the human being » , Kriza I perspektive Filozofije (1995), σσ. 137-156

18. Εὐαγγελίου, Χρῆστος Χ., «The aristotelianism of Averroes and the problem of Porphyry's “Isagoge”», Φιλοσοφία, 15-16(1985-1986) , σσ. 318-331

19. Καβαρνός, Κωνσταντῖνος, «The assimilation of the Platonic Conception of the Human Soul in Byzantine Philosophico- Religius Thought » , Διοτίμα - Diotima, 7 (1979), σσ. 35-38

20. Νιάρχος, Κωνσταντῖνος Γ., «The beautiful and the sublime: From ancient greek to byzantine art and thought » , Διοτίμα - Diotima, 10 (1982), σσ. 81-91

21. Πέτσιος, Κωνσταντῖνος Θ., «The beginnings of modern Greek philosophy: a systematic introduction», Δωδώνη, 33(2004) , σσ. 253-276

22. Γιαννακόπουλος, Ντίνος, «The career of the little -known Renaissance Greek scholar Nicholas Leonicus Tomaeos and the ascendancy of Greco- Byzantine Aristotelianisme at Padua Univerity (1537) » , Βυζαντινά, 13 (1985), σσ. 357-372

23. Νιάρχος, Κωνσταντῖνος Γ., «The co-existence of body and soul in byzantine philosophy » , Διοτίμα - Diotima, 8 (1980), σσ. 91-101

24. Μιχαηλίδης, Κωνσταντῖνος Π., «The concept of not-Being in Plato » , Διοτίμα - Diotima, 3 (1975), σσ. 19-26

25. Νιάρχος, Κωνσταντῖνος Γ., «The concept of “participation” according to Proclus, with reference to the criticism of Nicolaus of Methone » , Διοτίμα - Diotima, 13 (1985), σσ. 78-94

26. Maula, Εrkka, «The conquest of time » , Διοτίμα - Diotima, 11 (1983), σσ. 130-147

27. Κακούλλου, Ἄννα Ρ., «The doctrine of eros in Plato » , Διοτίμα - Diotima, 1 (1973), σσ. 81-99

28. Κούτρας, Δημήτριος Ν., «The essence of the work of art according to Plotinus » , Διοτίμα - Diotima, 14 (1986), σσ. 147-153

29. Βῶρος, Φανούρης Κ., «The Ethical Fragments of Democritus: The Problem of the Authenticity » , Ἑλληνικά, 26 (1973), σσ. 193-206

30. Βῶρος, Φανούρης Κ., «The Ethical theory of Democritus » , Στασῖνος, 5 (1977), σσ. 71-79

31. Ἀθανασόπουλος, Κωνσταντῖνος Γ., «The Ethics of “Politics”: How “not” to do things with words » , Σκέψις - Skepsis, 12 (2001), σσ. 157-163

32. Νιάρχος, Κωνσταντῖνος Γ., « The frangiscans in Oxford: their influence on the developing studies of Aristotle», at: Ἀντίδωρον πνευματικόν, Ἀθῆναι, 1992, σσ. 3-19

33. Κούτρας, Δημήτριος Ν., « The fundamental Principles of Democracy According to Aristotle», at: 2500 χρόνια Δημοκρατίας, Ἀθήνα, 1992, σσ. 143-147

34. Κυριαζόπουλος, Σπύρος, «The God of Civic Morality » , Mosaic (1976), σσ. 23-44

35. Εὐαγγελίου, Χρῆστος Χ., The Hellenic Philosophy: between Europe, Asia and Africa, Binghamton, Institute of Global Cultural Studies, 1997, 222 σ.

36. Νοῦτσος, Παναγιώτης Χρ., « The history of the theory of natural sciences: A paradigm», at: Greek Studies in the Philosophy and History of Science, Netherlands, Kluwer Academic Publishers, 1990, σσ. 201-208

37. Κιτρομηλίδης, Πασχάλης Μ., «The Identity of a Book. European power politics and ideological motivations in Agapios Loverdo's “Ἱστορία τῶν δύο ἐτῶν” . Venice 1791» , Θησαυρίσματα - Thesaurismata [Τόμοι 16-], 28 (1998), σσ. 433-449

38. Arnold, Sidney, « The imaginative Content in Aesthetic Experience», at: Εἰς μνήμην Παναγιώτου Α. Μιχελῆ, Ἀθῆναι, Ἑλληνικὴ Ἑταιρεία Αἰσθητικῆς, 1972, σσ. 101-108

39. Γεωργόπουλος, Νένος Α., « The just city and the philosopher in Plato' s “Republic”», at: On Justice, Athens, 1989, σσ. 175-180

40. Γεωργόπουλος, Νένος Α., « The just city and the philosopher in Plato's “Republic”», at: Περὶ δικαιοσύνης, Ἀθήνα, 1989, σσ. 175-180

41. Γεωργοπούλου-Νικολακάκου, Νικολίτσα Δ., « The language of tragedy», at: Philosophie et culture, 1988, σσ. 682-687

42. Brunius, Teddy, « The letter of Belisarius», at: Εἰς μνήμην Παναγιώτου Α. Μιχελῆ, Ἀθῆναι, Ἑλληνικὴ Ἑταιρεία Αἰσθητικῆς, 1972, σσ. 109-123

43. Μακράκης, Μιχάλης Κ., The life of the spirit in George Santayana and its application to the idea of Christ, Athens, 1980, 230 σ.

44. Γιαννακόπουλος, Ντίνος, «The little-known Greek Aristotelian humanist at Padua: Nikolaos Tomaeos», at: Πρακτικὰ Παγκοσμίου Συνεδρίου, Ἀριστοτέλης, Τόμος Β', Θεσσαλονίκη, 1981, σσ. 15-20

45. Κόντος, Παῦλος, «The lower forms of friendship as “poiesis” » , Journal of the British Society for Phenomenology, 32, 1 (2001), σσ. 93-105

46. Μουτσόπουλος, Εὐάγγελος, « The meaning of error in Nicephorus Gregoreas», at: Μνήμη Ἀναστασίου Γιανναρᾶ (1920-1977), Ἀθήνα, ἐκδόσεις Παπαζήση, 1981, σσ. 126-132

47. Ἀθανασόπουλος, Κωνσταντῖνος Γ., The metaphysics of Intentionality. A study of Intentionality focused on Sartre's and Wittgenstein's Philosophy of Mind and Language, Glasgow, 1995, 275 σ.

48. Νοῦτσος, Παναγιώτης Χρ., «The modern enlightenment: the dynamics of an interest in the theory of knowledge», Δωδώνη, 29(2000) , σσ. 13-21

49. Εὐαγγελίου, Χρῆστος Χ., «The Ninth International Congress of the ISNS » , Σκέψις - Skepsis, 4 (1993), σσ. 175-176

50. Ἀποστολοπούλου, Γεωργία, «The open metaphysics of human existence. Some examples from modern greek philosophy», Δωδώνη, 28(1999) , σσ. 343-368

51. Seidl, Horst, « The origins of Western Scientific Thought and Ancient Greek», at: Aristotle on Logic, Language and Science, Thessaloniki, Sakkoulas Publications, 1998, σσ. 221-236

52. Hodin, J. P., « The permanence of the sacred in art the artist speaks», at: Εἰς μνήμην Παναγιώτου Α. Μιχελῆ, Ἀθῆναι, Ἑλληνικὴ Ἑταιρεία Αἰσθητικῆς, 1972, σσ. 9-26

53. Καραφύλλης, Γρηγόρης, «The philosophy of moral education: the context of moral education and moral values » , Σκέψις - Skepsis, 10 (1999), σσ. 161-174

54. Γιαννακόπουλος, Ντίνος, «The Post-Byzantine Athonite Monk Maximos “the Greek”: Reformer of Orthodoxy in Sixteenth-Century » , Greek Orthodox Theological Review, 33, 4 (1988), σσ. 445-448

55. Δραγώνα-Μονάχου, Μυρτώ, «The Post-existentialist neostoicism of Jason Xenakis and the stoic theory of suicide » , Ἐπιθεώρηση κοινωνικῶν ἐρευνῶν, 41 (1981), σσ. 54-65

56. Μπιτσάκης, Εὐτύχης, « The Potential and the Real: From Aristotle to Modern Physics», at: Aristotle and Contemrorary Science, New York, Peter Lang, 2000, σσ. 185-200

57. Μιχαηλίδης, Κωνσταντῖνος Π., «The principle of measure or synthesis as a unifyung trait in Mediterranean philosophy » , Στασῖνος, 5 (1977), σσ. 59-69

58. Μπαρτζελιώτης, Λεωνίδας Κ., «The Problem of Evil in Pletho » , Διοτίμα - Diotima, 4 (1976), σσ. 116-125

59. Ζιάκας, Γρηγόριος Δ., «The Pseudo-Aristotelian writings in the arabic tradition», Ἐπιστημονικὴ Ἐπετηρίδα Θεολογικῆς Σχολῆς. Τμῆμα Θεολογίας Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 27(1985) , σσ. 147-213

60. Anton, John P., «The pythagorean way of life: morality and religion», at: Proceedings of the Third International Conference on Greek Philosophy, Πυθαγόρεια φιλοσοφία - Pythagorean Philosophy (Vol. I), Samos, 1992, σσ. 28-40

61. Μπιτσάκης, Εὐτύχης, «The Riddle of Locality: the ERP Paradox Revisited » , Physics Essays, 9 (1996), σσ. 487-495

62. Ἀθανασόπουλος, Κωνσταντῖνος Γ., «The role of “Faith” in Platonic and Modern Skepticism » , Σκέψις - Skepsis, 9 (1998), σσ. 155-168

63. Anton, John P., «The secret of Plato' s “Symposium” » , Διοτίμα - Diotima, 2 (1974), σσ. 27-47

64. Μακράκης, Μιχάλης Κ., The sense of death in Tolstoy and Kierkergaard, Athens, 1982, 61 σ.

65. Γιαλαμᾶς, Δημήτριος Α., «The Significance of Standard Greek for the History of the Russian Literary Language and Culture in the sixteenth-eighteenth Centuries . The Linguistic Views of the Leikhoudis Brothers» , Modern Greek Studies Yearbook, 9 (1993), σσ. 1-49

66. Σαρρῆς, Νεοκλῆς, « The Significance of the Concept of in Alexander Mavrokordatos Thought», at: Balkan Ülkeleridne Felsefe ve Bugünkü Dünyava Yapabilecedi Katkilar, Ankara, I. Kuçuradi, 1982, σσ. 95-99

67. Κεσσίδης, Θεοχάρης Χ., «The socio-political views of Heraclitus of Ephesus», Φιλοσοφία, 13-14(1983-1984) , σσ. 92-108

68. Βλαστός, Γρηγόρης, «The Socratic elenchus » , Oxford Studies in Ancient Philosophy, 1 (1983), σσ. 28-58

69. Δραγώνα-Μονάχου, Μυρτώ, The Stoic Arguments for the Existence and the Providence of the Gods, Athens, 1976, 330 σ.

70. Ἀνδριόπουλος, Δημήτριος Ζ., «The Stoic Theory of Perceiving and Knowing», Φιλοσοφία, 2(1972) , σσ. 305-326

71. Γιαννάκης, Ἠλίας, «The structure of Abū L-Husayn al-Basrīs copy of Aristotle's Physics » , Zeitschrift für Geschichte der Arabisch-Islamischen Wissenschaften, 8 (1993), σσ. 251-258

72. Γεωργόπουλος, Νένος Α., The structure of Existence. A reading of Heidegger' s ‘’Being and Time‘’, United States of America, 1994, 356 σ.

73. Γεωργοπούλου-Νικολακάκου, Νικολίτσα Δ., «The tragic form » , Man and World, 10 (1977), σσ. 137-151

74. Βιρβιδάκης, Στέλιος, «The transcendental strategy against scepticism and relativism » , Σκέψις - Skepsis, 3 (1992), σσ. 33-45

75. Μπιτσάκης, Εὐτύχης, « The wave-particle duality», at: The present Status of the Quantum Theory of Light, 1997, σσ. 333-348

76. Καρπόζηλου, Μάρθα, «The “Epistolarion” of Theophilos Korydaleus » , Ἑλληνικά, 49 (1999), σσ. 289-233

77. Γεωργόπουλος, Νένος Α., «The “République” de Platon » , Les temps modernes, 48 (1992), σσ. 21-47

78. Pointer, René, « Théậtre et vérité», at: Εἰς μνήμην Παναγιώτου Α. Μιχελῆ, Ἀθῆναι, Ἑλληνικὴ Ἑταιρεία Αἰσθητικῆς, 1972, σσ. 513-542

79. Μουτσόπουλος, Εὐάγγελος, «Théodorakopoulos J. N., “Philosophie de la civilisation”. II: “Problèmes de l' hellénisme moderne”. “Pléthon”, École libre de Philosophie, Magoula - Sparte . No 4: Leçons de la deuxième et de la troisième période, Mai et Octobre 1975, (en grec) Athènes, 1979, 312 p.» , Διοτίμα - Diotima, 7 (1979), σ. 213

80. Μουτσόπουλος, Εὐάγγελος, «Théodorakopoulos Jean, “Introduction à la philosophie (en grec)”, v. 1, 460 p., v. 2, 600 p., Athènes, 1974 » , Διοτίμα - Diotima, 3 (1975), σ. 174

81. Μουτσόπουλος, Εὐάγγελος, «Théodorakopoulos Jean, “Introduction à la philosophie (en grec)”, v. 3, 648 p., v. 4, 505 p., Athènes, 1975 » , Διοτίμα - Diotima, 4 (1976), σσ. 198-199

82. Μούκανος, Δημήτριος Δ., «Theodorakopoulos Johannes N., “Die Hauptprobleme der Platonischen Philosophie” (Heidelberger Vorlesungen 1969), Den Haag Martinus Nijhoff 1972, 95 S.», Φιλοσοφία, 3(1973) , σσ. 454-461

83. Anton, John P., «Theodorakopoulos Johannes N., “Σύστημα Φιλοσοφικῆς Ἠθικῆς”, Τόμος Α΄, Athens, P. D. Karavakos, 1952, 358 p. » , Ethics, 65, 3 (1955), σσ. 221-223

84. Mohler, Ludwig, «Theodoros Gazes- Seine bisher ungedruckten Schriften und Briefe » , Byzantinische Zeitschrift, 42 (1943), σσ. 50-75

85. Μπενάκης, Λίνος Γ., «Théophile Corydalée, “Introduction à la Logique - Προοίμιον εἰς Λογικήν”. Texte grec établi par Athanase Papadopoulos, précédé par une étude de Cléobule Tsourkas, traduit et présenté par Constantin Noica . (Association Internationale d' études du Sud - Est Européen, Comité National Roumain, Oeuvres philosophiques de Théophile Corydalée, Tome I), Bucarest, 1970, XXVIII, 273 p.» , Ἑλληνικά, 24 (1971), σσ. 437-441

86. Μπαρτζελιώτης, Λεωνίδας Κ., «Theophilos Korydaleas's conception of natural philosophy » , Παρνασσός, 33 (1991), σσ. 146-158

87. Χρόνης, Νικόλαος, «Theophilos Veikos (1936-1995) . In Memoriam» , Σκέψις - Skepsis, 6 (1995), σσ. 192-193

88. Ἀργυροπούλου, Ρωξάνη Δ., «Theosebeia in Plethon's work. A concept in transition», Φιλοσοφία, 17-18(1987-1988) , pp. 391-395

89. Anton, John P., «Therapeia: Plato' s Conception of Philosophy » , The Journal of Philosophy, 57 (1960), σσ. 455-460

90. Κάλφας, Βασίλης, «Thomas Kuhn καὶ ἡ στροφὴ τῆς δεκαετίας 1960-70 » , Ὁ Πολίτης, 41 (1981), σσ. 31-43

91. Κοντιάδη-Τσιτσώνη, Ἑλένη, « Thukydides und zwei griechische Philologen in der Zeit der Aufklärung: Korais, Dukas», at: Würzburger Jahrbücher für die Altertumswissenschaft. Νeue Folge, Τόμος 14, Kommissionsverlag Ferdinand Schöningh Würzburg, 1988, σσ. 271-278

92. Βατικιώτης, Π., «To lighten the Balkans. Kitromilides Paschalis M., “Iosipos Moisiodax”, Athens, National Bank of Greece, 396 p.», The Times Literary Supplement (TLS), 10/04/1987, σ. 379

93. Wittgenstein, Ludwig, Tractatus logico - philosophicus, Ἀθήνα, Παπαζήσης, 1978, 149 σ.

94. Dostalova-Jenistova, Ružena, «Tradition und Gegenwart im Werke Nikos Kazantzakis», at: Actes du Α΄ Congrès International des Études du Sud-Est Européens, Α΄ Congrès International des Etudes Balquaniques et Sud- Est Europeens, Sofia, 1971, σσ. 313-321

95. Γεωργόπουλος, Νένος Α., Tragedy and Philosophy, London, Macmillan Press, 1993, 120 σ.

96. Anton, John P., «Tragic vision and philosophic theoria in Classical Greece » , Διοτίμα - Diotima, 1 (1973), σσ. 11-31

97. Βιρβιδάκης, Στέλιος, Transcendental arguments, transcendental idealism and scepticism. Remarks on the Transformation of the Transcendental approach, 1984, 343 σ.

98. Βῶκος, Γεράσιμος, «Travaux et Documents du Groupe de Recherches spinozistes No 2: Méthode et Metaphysique » , Archives de Philosophie, 53 (1991), σσ. 44-45

99. Θεοδωροπούλου-Καλογήρου, Ἑλένη, «Trigeaud Jean-Marc, “Introduction a philosophie du droit”», Φιλοσοφία, 23-24(1993-1994) , σσ. 402-403

100. Θεοδωροπούλου-Καλογήρου, Ἑλένη, «Trigeaud Jean-Marc, “Persona ou la justice au double visage”, Genova, Studio Editionale di cultura, 1990, 298 p.», Φιλοσοφία, 21-22(1991-1992) , σσ. 575-583

101. Μπούσουλας, Νικολάος Ι., Trois grands Roman Franҫais. Conférences donées á la Faculté des Lettres de l' Université d' Alexandrie, Alexandrie, 1964, 47 σ.

102. Βουδούρης, Κωνσταντῖνος Ἰωάν., «Trundle Robert C., “Ancient Philosophy”, Avebury Press, 1994, 328 p. » , Ἑλληνικὴ Φιλοσοφικὴ Ἐπιθεώρηση, 13, 38 (1996), σσ. 206-207

103. Seifert, Josef, «Truth and History. Noumenal Phenomenology . Phenomenological realism defended against some claims made by Hegel, Dilthey, and the Hermeneutical School» , Διοτίμα - Diotima, 11 (1983), σσ. 160-181

104. Κακούλλου, Ἄννα Ρ., «Truth politics and the artist . Notes on a theroy of artistic engagement in Plato» , Διοτίμα - Diotima, 6 (1978), σσ. 135-139

105. Βορέας, Θεόφιλος, «Tsourkas Cléobule, “Les débutes de l' enseignement philosophique et de la libre pensée dans le Balkans. La vie et l' oeuvre de Théophile Corydalée (1563-1646)”, Bucarest, 1948», Ἀκαδημία Ἀθηνῶν, 24(1949) , σσ.8-10

106. Μπενάκης, Λίνος Γ., «Tsourkas Cléobule, “Les débuts de l' enseignement philosophique et de la libre pensée dans les Balkans. La vie et l' oeuvre de Théophile Corydalée (1570-1646)” . Thessalonique, [Institute for Balkan Studies, 95] 2e édition revisée et complétée, 1967, 441 p.» , Ἑλληνικά, 23 (1970), σσ. 399-404

107. Ἀργυροπούλου, Ρωξάνη Δ., «Tsourkas Cléobule, “Les débuts de l' enseignement philosophique et de la libre pensée dans les Balkans. La vie et l' oeuvre de Théophile Corydalée (1570-1646)”, Thessalonique, Deuxième édition revisée et completée, 1967 » , Ὁ Ἐρανιστής, 5 (1967), σ. 176

108. Ἀντωνόπουλος, Γεώργιος Ι., « Tὸ μέγιστο μάθημα τῆς δικαιοσύνης. Ἡ πλατωνικὴ ἰδέα τοῦ ἀγαθοῦ καὶ ὁ καντιανὸς ἠθικὸς ὡς ὕψιστες ἀρχὲς τοῦ δικαίου», at: Περὶ δικαιοσύνης, Ἀθήνα, 1989, σσ. 9-18